Blir glad och stark inombords.

När jag var tillsammans med Dan så gjorde jag allt för honom. 
Jag pratade aldrig med andra killar, bröt kontakten med folk han inte tyckte jag skulle vara vän med och ställde alltid upp för honom och jag grät till och med den dagen hans mamma kom till Sverige. Jag försökte stötta honom så bra det gick när han mådde dåligt, träffade honom ofta och till det bästa jag hade hittat världens bästa pojkvän.
Sedan när den brutala sanningen kom fram så förlorade jag en del av mig, mitt hjärta gick i två delar. Jag var förkrossad och gick in i en djup depression och mådde psykiskt dåligt.
Några veckor efteråt försökte han få tillbaka mig och jag var så nära på att ge han en ny chans men kände inuti hur mina känslor för honom förändrats, från all kärlek och glädje jag hade till ilska och hat.
Mina ord i huvudet var bara.. Hur kunde han göra så mot mig? Och vad hade jag gjort som varit så fel att han gjorde som han gjorde.
Jag gav upp allt och det gick dåligt för mig i skolan. 
Idag så känner jag bara att det är sorligt, jag tycker att han är patetisk och ingenting mer.
Blir ändå lycklig av den frihet jag har nu, det jag inte fick göra då som jag gör nu.
Och framför allt alla kommentarer av mina vänner och familj. 
*Om jag hade haft en sån bra flickvän som du är så hade jag aldrig lämnat henne* - Det var faktiskt Akam som sa det till mig och när han sa det så kände jag att jag faktiskt gjort ett bra jobb, jag bryr mig igentligen inte om vad just han säger men av den menningen så blev jag lite förvånad och glad samtidigt.
Jag känner nu att allt jag skrivit ut tidigare om Dan kanske var lite onödigt, waste of time.. men jag känner det verkligen. Jag var världens bästa flickvän.
När jag vet hur känslan är att lämna någon man älskade.. pågrund av våran situation så kände jag att jag aldrig skulle sjunka så lågt som han gjorde.
Man ska alltid vara ärlig mot varandra, för ärlighet varar längst.
Nu medanst han ligger runt så ligger jag lågt, har mina vänner och lägger kärleken åt sidan en stund och bara väntar.
Jag väntar på någon jag tycker om och så som det ser ut nu så är den personen väldigt upptagen med annat, så varför stressa och pressa?
Eftersom jag har känslor för honom och han verkar vara världens underbaraste så ligger jag hellre lågt och låter han ha sitt roliga först och så får han säga vad han tycker och känner sen. 
Och om han följer med mig Alicia och hennes tjej med till Skåne så kommer jag vara mer än nöjd, jag kommer bland annat vara världens lyckligaste tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0