TV3. Något som rörde mig!

Tusentals barn i Sverige misshandlas varje år, 200 000 barn växer upp med missbrukande föräldrar och för 140 000 barn betyder skolstarten en otäck klump i magen på grund av mobbning. Genom Det blir bättre vill Rädda Barnen påverka både politiker och allmänhet att ta ett större ansvar för barn som far illa på grund av våld och övergrepp.
Efter ett stort antal självmord bland unga hbt-personer i USA höll politikern Joel Burns i oktober 2010 ett känslofyllt tal med temat ”det blir bättre” Talet fick ett enormt genomslag världen över och kom att engagera en lång rad kända människor i kampen mot mobbing och utanförskap. Budskapet är enkelt – ge inte upp, det blir bättre.

När jag såg det här nyss på TV så spreds sig en glädje inom mig, kanske inte så att det hjälper allt och alla men det blir förhoppningsvis en förändring i samhället, jag blev verkligen ställd när jag såg det. Glädje och tårar, det rörde mig.
Jag hoppas verkligen att det händer något, för det finns så mycket orättvisa och grymma människor där ute.
Jag vet för jag känner igen mig. Citatet.. Ge inte upp det blir bättre, brukar jag alltid tänka när jag känner mig ledsen eller tänker tillbaka på min barndom. Jag önskar att det vore annourluna men det blev som det blev. Jag är super glad..
Unga som blir utsatta för misshandel/övergrepp .. borde få den hjälp dem behöver och inte låta personerna som gjort detta bara får gå fria!

STÖD RÄDDA BARNEN! Det ger framsteg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0