Ska till Vårdcentralen i veckan!

Fick just ett sjukt obehagligt anfall.. där jag fick smärtor i bröstet , som sprider sig upp mot hjärtat.
Som ni vet har jag lidit utav Panikångest i ca två år.. bara att syntomerna har blivit värre med tiderna.
Ska i veckan till Vårdcentralen för att kolla upp ifall allt står till som det ska. Har fått flera obehagliga anfall då jag fått så ont i hjärtat att jag krymper ihop till en liten boll och nästan tuppar av. Smärtan är obeskrivlig..
Men kanske är det också Panikångesten jag har..?

*Panikångest, känsla av svår ångest, panik och rädsla för sitt liv som uppkommer hastigt och utan någon synbar yttre anledning. Uppstår ofta i pressade situationer men kan för vissa komma till synes oväntat. Vanliga symptom är hjärtklappning, yrsel, ansträngd andhämtning, bröstsmärtor, kvävningskänslor, domningar, stickningar i tinningarna, en känsla av att hjärtat stannar, overklighetskänslor eller en tro på att man håller på att bli galen, svimma eller dö.
Känslan av att dö, eller att hålla på att dö, är ofta så stark att man vid den första attacken ofta söker akut läkarvård, vilket man bör, då det kan vara något fysiskt fel.
EKG har betydelsen elektrokardiogram vilket är ett diagram som visar hur hjärtmusklen arbetar. Hjärtmuskelns sammandragning alstrar svaga elektriska spänningar som kan registreras med ett flertal elektroder som fästs på kroppens hud*

Detta fick mig att undra ifall det har med min extrema panikångest att göra?
Men ska ändå kolla upp mig! Tänk om det visar sig vara något annat?

Oroolig!


Trackback
RSS 2.0