Första besöket på Vuxen psykriatrin.

Kortfattat så gick allt helt okej, jag blev trevligt bemött (mycket bättre än BUP). Samtalade med min läkare, träffade min DBT terapuet och ska påbörja min DBT behandling redan nästa vecka. 
 
Vi pratade om min uppväxt, hur mina tankar om självmord har varit dem senaste dagarna, om jag har varit deprimerad och haft ångest. Allt möjligt.
Hon frågade om jag ville bli inlagd, men jag tackade nej. Jag vill hellre sysselsätta mig, jag har inte tid att sitta och häcka, jag vill verkligen ta tag i saker. Sen undrade om hon över hur mina vanor på alkohol är, jag sa som det är. Jag dricker lite mycket ibland, speciellt eftersom hon hade uppgifter om mina alkoholvanor från förra året. 
Då frågade hon om jag ville ha hjälp från ett beroende center, men så pass illa är det inte så jag tackade NEJ.
Jag gör inget destruktivt när jag dricker, jag är ingen fara för mig själv och oftast inte för andra, om dem inte triggar igång mig vill säga. Dessutom så har jag inget sug över att jag hela tiden måste dricka.
 
Vi pratade för övrigt annars om mina självmordsförsök, mitt självskadebetendee och mediciner.
 
Jag ska tillbaka dit den 12 september och eventuellt få recept på något ångestdämpande.  
 
Låter iallafall som en toppen ide, saker går fram. Så känns det nu. Idag känns allt bra.
Nu går jag på Propavan 25 mg, det är sömnmedel, så jag kan sova om nätterna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0