Hehe.

Tjena!
Igår kväll så åkte jag till matte, sen mötte vi upp Sandra och hennes tjejkompis och pojkvän, vi åkte till heron och såg hobbit 3D.

Haha shit vad man fick ont i röven, stört! Men kul var det!
Fick dock "problem" att ta mig hem .. Så fick skjuts av Sandras kompisar till Tumba och fick ta nattbussen hem till stan, Fick som vanligt erbjudande att få sova hos Sandra men eftersom jag skulle upp så tidigt så hade jag ingen större lust. ^^ .

Men imorse så var jag på mini Maria igen och jag igår fick fylla i ett formulär om hur mycket jag dricker/hur ofta och om jag har behövt ta mig en "återställare" någongång.. Och det visade idag enligt statistik att kvinnor som ligger på 6% bara även ligger i riskzonen. Över 14 så är man i risk till missbruk.. Och över 20 grova beroende problematik. -
Gissa vad jag fick?
35,5 blev mina poäng. Är alltså i ett missbruk som jag redan räknat ut.. Jag ska träffa henne igen om två veckor men ska träffa en slätare om en vecka och sedan en läkare för att kolla hur mina lever värden ser ut.

Hursomhelst så kanske jag eventuellt blir inlagd på Maria ungdom i några veckor, då bor jag på en avdelning med sex andra ungdomar och följer ett visst schema, åker hem på permission på helger. Dock ingen mobil och så..
Men jag kanske behöver det som en början på mitt "nyktra" liv. Blir ju så elak och våldsam när jag dricker alkohol. :(

Well.. Det beslutet är helt upp till mig, ska få mer information om det nästa vecka.
Om det exempelvis inte skulle hjälpa så finns hjälp man kan få via socialtjänsten alltså behandlinsmetoder eller eventuellt behandlingshem för missbrukare.
Folk i min ålder självklart.

Men som sagt, jag ska testa själv. Finns ju även medicinering.. Självklart tar jag mig igenom detta ;)

Mitt mål just nu är att dra ner på alkoholen så jag inte ligger i ett beroende, samt att kunna tacka nej och hålla mig till en viss mängd.

Och ett ord till er sorgsna människor som dricker MINST lila mycket som jag, KLAGA lagom liksom. Är lika dåliga själva och försöker trycka ner mig.

Sämst haha! 


Haha sjukt tråkigt inlägg.. Kan inte lägga upp bilder heller? Skumt. - aja nu ska jag snart ut och möta Sandra! Vi ska shoppa! Puss! ;3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0