BUP.

Jag var på mitt sista möte med min psykolog nu innan sommaren, hon är på semester och det är över en månad kvar innan jag får träffa henne.
 
Jag hoppas jag orkar vänta. Jag fick iallafall nummer till SÖS/Södersjukhuset. Bup akut, som har öppet dygnet runt. Och hon hade meddelat sina kollegor att jag får ringa dit och komma på ett akut möte ifall jag skulle behöva eftersom jag kan vara i behov utav det.
 
Jag kommer få en remiss och får gå över till Vuxna psykriatrin snart, stället är på Nacka sjukhus, alltså inte alls långt härifrån. Jag kommer få börja på DBT och ja, jag hoppas att det hjälper. Har för mig att behandlingen är ca 40 veckor lång.
 
Mamma sa rätt ut att hon tycker det är pinsamt att jag ska springa där, hon har ju folk som känner till mig.
Shit vad glad man blir.
 
 
Jag kommer få hjälp med min ångest, mitt självskadebetendee, mina självmordstankar,
 min depression och med mina relationsproblem.
Jag ger detta verkligen en chans, jag hoppas att det blir bra tillsut.
 
By the way så har jag varit skadefri i snart två månader. Jag är glad, men vet inte hur länge det håller. Jag har istället börjat äta mindre och jag känner för att pressa min kropp till träning för att ja, bland annat gå ner i vikt?
Menmen. Det får nöjas.
 
Mitt humör är lite bättre, jag gick ut och sprang förut, ska snart ut igen.
Wuup vilken rolig midsommar..
 
Här är iallafall lite info om DBT för er som inte vet vad det är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0