Livet som instabil. Framgångar.

Självskador.
Skära sig med rakblad.
Svälja små vassa föremål.
Alkohol/droger.
Oskyddat sex.
Slå nävarna blodiga.
Hetsäta.

Nu ska jag berätta vad jag har förbättrat mig med.

Rakbladen: har inte skurit mig på ca 2 månader.
Svälja föremål: inte gjort på nästan ett helt år.
Droger: Några månader sen.
Alkohol: Går på medicinering.
Sex: Har sex för att njuta, med skydd. Det gjorde jag inte förut.
Slåss: Inte hamnat i varken konflikter eller slagsmål på länge. Har börjat dra mig undan för att inte trigga igång mig själv. Har rätt mycket triggers. Blir jag arg så lönar det sig inte att stå och slå på en vägg.

Hetsäta: problem.
Jag har kräkfobi så att säga. Men tvingar mig själv att spy för att plåga mig själv. Annars har jag "missbrukat" laxering och svält mig. Nu är jag inne i en period då jag hetsäter utan att spy. Not okey.

Ska eventuellt utredas helt och hållet för ADHD nu sådär på tal om ingenting. Har ju som sagt inslag men det har blivit mer "värre" nu på senare tid.

Men trotts detta så känner jag mig stolt.
Borderline personer kan faktiskt göra små positiva steg i taget. :) Synd att folk är så jävla omedvetna om saker och ting.

Förhoppningsvis håller det som är bra i sig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0