Sår gör inte mer ont än ångest. (OBS Det här kan vara en trigger för självskadare)

Obs. Bilden nedan kan vara en trigger.

Att man skadar sig själv för att slippa känna ångesten.
Att skada sig för att man tror man förtjänar det.
Att skada sig för att inte ta sitt liv.

Jag skulle kunna slänga mig från balkongen när jag har grov ångest. Speciellt när jag hamnar i psykoser.
Dricker jag när jag har ångest så har jag lättare för att skada mig.
Min socialfobi har kostat mig vänner.

När jag mår bra (som jag gör nu) så gråter jag nästan. För jag är egentligen tjejen som älskar livet, som älskar att göra saker, träffa mina vänner och bara njuta.
Men min psykiska ohälsa har förstört det mesta.

Och jag hatar mitt självskadebetendee.
Men man bryr sig helt enkelt inte i lägena när man mår dåligt. Då vill man bara försvinna och helst dö.
För att undervika att begå självmord så skär man sig.

Och folk fattar fortfarande inte varför vissa gör illa sig själva..
Ta reda på fakta..
Men folk blundar för människor med diagnoser eller psykisk ohälsa.
Vi är mindre värda. Det är det folk säger.


Kommentarer
Postat av: Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

Bra skrivet.

Jag hatar också mitt självskadebeteende, men jag vet inget annat att vända mig till. Nu har jag varit självskadefri i en och en halv månad, snart två månader till och med. Det känns konstigt, det känns jättekonstigt att inte ha några sår på kroppen att skrapa upp eller ja, du förstår vad jag menar.

Och man (iallafall jag) vill ju egentligen aldrig dö, så att självskada och självmedicinera blir så enkelt att dra sig till.

MASSA KRAMAR TILL DIG!!

2013-08-12 @ 15:06:50
URL: http://piiket.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag är så glad att jag tagit mig ur självskadandet i form av att skära mig.

2013-08-13 @ 12:34:49
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0