Ber en bön. Du får inte dö. Du får inte lämna oss nu!

Min mormors man (inte min morfar) men en människa som har funnits med i bilden sålänge jag kan minnas.
 
Han fick för några år sen sjukdomen alzeimhers. 
Blev vimsig och det blev värre. 
Men sist jag träffade honom var i Onsdags innan jag åkte hit, han var pigg och glad som han brukar vara. 
 
Helt plötsligt så ramlar han ihop, har hög feber och kan inte stå på sina egna ben.
Dem ringde ambulans och han blev inlagd. 
 
I förrgår så var det tydligen bättre, febern var nere och han började bli mer pigg. 
Idag får jag ett samtal från mamma och mormor där dem meddelar att han blivit sämre, jävligt mycket sämre.
 
extremt hög feber, krampat, kan knappt andas själv och dem kan inte sätta honom i en respirator eftersom han har sjukdomen alzheimers, Vem vet hur mycket hans hjärta orkar heller.. Vet inte varför det är så.
 
Med det kan menas att han kan kan gå bort i stort sätt när som helst om oturen väntar.
 
Mamma bara förvarnade mig att jag kan få ett  samtal inatt där hon säger att han är död.
 
Jag har inte ord, har inte varit direkt närvarande efter det. 
Så jävla hemskt.. Har så fina minnen med honom.
Tänker positivt, jag hoppas han klarar sig. 
Det är helt vansinnigt alltihop.. 
 
Har bett och försökt prata till min brorsa att det här inte är något som får hända. 
 
Ge honom styrka någon, be med mig. 
Var stark. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0