Alkoholberoende.

Nu är det mycket skriverier och tankar runt alkoholberoendet/missbruket.
Redan på fredag börjar antabuskuren. 
 
Jag vill ju bryta den här äckliga vanan en gång för alla. 
Men paniken inom mig flödar desto närmare jag kommer fredag.
"Tänk om jag mår super dåligt och vill dricka" 
" Tänk om jag ångrar mig"
" HUR ska jag kunna ha kul utan att dricka?"
" Hur gör jag till Halloween och Nyårsafton?" 
" Jag kanske kan klara det här utan antabus iallafall" <-- Vilket inte är sant.  
Visst att jag klarat mig nu, men det har ju med det som hände sist och med stöd.
Problemet med mig är oftast att jag bestämmer mig för något, håller det några få dagar och sen spricker det.
 
Jag vill bara ha dem där sista ölen innan jag börjar med medicinerna. 
Men då förvärrar jag allt för mig själv bara.

Jag känner väl att jag skulle vilja begrava mig själv och inte gå ut någonsin efter jag tagit medicinerna. 
För jag vet inte vad man gör när man är nykter. Jag vet inte hur man kan ha kul längre. Jag vet inte hur jag ska ersätta alkoholen. Jag känner mig lite små vilsen med det där om jag ska vara helt öppen. 
 
Jag måste bryta dem där tankarna jag har, HUR jag gör det är frågan.
Det är liksom ingen lek längre och jag blir så jävla sur på folk som driver med mig om drickandet. 
Har god lust att bara be dem dra åt helvete.
 
Under den här tiden som jag inte druckit har jag inte kunnat sluta äta godsaker exempelvis, jag skakar och blir lätt irreterad. 
Nästan gråtfärdig för små saker.
 
ÅHHHHHfdb gednbrf.
vaaaaarföööööör?
 

Kommentarer
Postat av: Elefanten

fina du ta det bara lugnt så ska du se att det löser sig<3

2013-10-17 @ 08:01:12
URL: http://notenough.blogg.se
Postat av: Elefanten

fina du ta det bara lugnt så ska du se att det löser sig<3

2013-10-17 @ 08:01:13
URL: http://notenough.blogg.se
Postat av: Elefanten

fina du ta det bara lugnt så ska du se att det löser sig<3

2013-10-17 @ 08:01:16
URL: http://notenough.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0