Kämpa in i döden.

Mormors rum är numera som ett sjukhusrum.
Sjukhus säng, fullt med mediciner, alla tillbehör som kan tänka sig. 
 
Hon var väldigt låg när hon kom hem vilket inte är så konstigt med tanke på 8 operationer på mindre än två månaders tid på sjukhus. 
Tappat vikt är bara förnamnet, hon är bara skin och ben. 
 
Ett ben mindre plus en fot som mer eller mindre bara är en sörja. 
Det var dem där blandbakterierna, som hon dessutom fick på rumpan också. 
Varje dag kommer det hit sjuksköterskor och lägger om såren. 
samtidigt som jag och mamma försöker hjälpa och stötta henne genom den här svåra tiden. 
Jag är lite som en extra nurce faktiskt. 
 
Hon är lite gladare idag, gjorde ihop lite frukost åt henne, satt och pratade med henne om allt mellan himmel och jord. 
 
Och.. Ja. 
Jag kämpar för och med henne. Det kommer jag alltid göra. 
Min älskade kämpe. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0