Glad?

Har haft en lång men lärofylld och.. härlig dag! 
 
Somnade runt sex på morgonen och vaknade några timmar senare av spam samtal från världens bästa tjej, så jag satt och snackade med henne ett tag, drack en kopp te medans jag tog min morgon cigg på balkongen.
Efter det fick jag slänga på mig ett par jeans och smink för att möta upp min pappa som bjöd på kina buffe och vi hade en riktigt kul dag ihop. 
 
Gick runt på stan, åkte förbi våran gamla lägenhet vi bodde i för några år sedan.. han köpte energi dricka och ciggaretter så vi satte oss på en bänk i solen och pratade om bra minnen. 
Han följde mig till mitt informationsmöte och jag fick mitt extrajobb så börjar jobba nästa helg, ska även ta mig i kragen och ringa till mitt gamla jobb jag hade förra året och försöka mitt yttersta för att få platsen tillbaka, det var ju så jävla bra betalt och då får jag börja jobba ihop med store starka männen igen, vilket jag trivs bäst med. 
Träffade på en as ball tjej som också skulle jobba hos dem, synd att jag gick därifrån utan att vänta ut henne.
 
- Imorgon mina vänner ska jag kopiera mina betyg i flera exemplar och dra mig till arbetsförmedlingen.. om inte det så iallafall fixa betygen och söka hemifrån och skicka med dem. 
 
Jag tar det smått smått men känner redan nu hur glad jag känner mig.. för dessa små saker jag åstadkommit.
 
Glad Nathalie.
Duktig Nathalie.
 
Någonstans finns glöden.. och jag känner den så väl!
Jag älskar den här känslan.. den har varit så efterlängtad.
Jag känner mig levande. Jag är någon.
Någon ser mig.
Jag är någon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0