Hur har mitt liv sett ut? - Ny kategori.

Jag har haft en förjävla äcklig uppväxt helt enkelt.
Inte helt förjävlig ständigt varje dag kanske.. har ju haft bra tider också.
 
Bråken hemma.. våldet, alkoholen som följt mig sen hela livet.
Att bli behandlad som skit.
Psykiskt misshandlad allt för ofta.
Blivit vräkta 1000000000 om.
 
Blivit sexuellt utnyttjad som barn och även våldtagen av min dåvarande.
 
14 åriga Nathalie:
Satt på ungdomshem P12A och behandlingshem.
Fick flytta hem igen efter ett bra tag.
Fick aldrig berätta sanningen.
Gick från att vara tyslåten lugn till det motsatta.
Började smått med ciggaretter och smygdrack alkohol första gången vid 15 års åldern.
 
16-17 år:
Var en trasa.
Skolan gick åt helvete, när gymnasiet kom så hoppade av jag av efter två månader.
Började skära mig dagligen för att känna mig levande. 7 år sedan.
Ständiga panikångest attacker.
Ätstörningar.
Mängder med alkohol.
Ständiga utbrott.
Kände tillslut att jag inte visste vem jag själv var längre.
Upplever psykoser då och då.
Försökte ta livet av mig.
Prövade preparat och testade droger. (Som jag aldrig fastnade för och inte håller på med.)
Självmordsbenägen.
 
18 åriga Nathalie:
Remittiserades till BUP akut några veckor innan jag blev myndig.
Remittiserad till vuxen psykriatrin.
Med diagnosen Borderline och inslag av ADHD.

Påbörjade DBT behandling och fick börja på Mini Maria /beroende mottagning för mitt missbruk.
Blev utslängd från mormor.
Hade ingenstans att ta vägen. 
Blev hemlös.
Bodde hos en person en dag och en hos andra dagen efter.
Tillslut fanns ingen kvar och jag bodde hos mitt ex. 
Vi bråkade och slogs. 
Mådde sämre och mitt liv blev ett helvete.
Soc blev inblandad och försökte få mig skickad till ett LVM hem. 
Ljög mig gul och blå. 
Blev tvingad att gå på antabus för att lyckas få en lägenhet av soc.
Fick avslag. 
Fick en ny chans hos mormor. 
 
Mormors man avled.
Blev inlagd efter ett mentalt psykbryt.
Dumpade mitt ex.
Kände mig utnyttjad och blev olyckligt kär i någon som inte kände detsamma.
Åkte utomlands. 
Kom hem till Sverige med mormor som gjorde 5 olika operationer nära att mista livet nästintill. 
Gled in i missbruk återigen. 
Drack dagligen
Tog en överdos i samband med sprit och blev inlagd på sjukhus. 
Blev tvingad angtabus eller behandlingshem. 
Gick på antabus. 
Sket i alla behandlingar.
Blev kickad från min livslinje, förlorade kontakten med min terapuet. 
Klarade inte av vardagen.
Träffade Erika och livet gick mer uppåt. 
 
 
Jag bor alltså hemma fortfarande och försöker i små små små pytte steg kämpa med att lyckas med något i livet trots efterhängsen plågsam ångest som är mer eller mindre dödlig, trots att borsta tänderna ibland för mig är som att bestiga Mount Everest, trots att jag får grova svackor så lever jag.
Hade jag inte haft några vänner kvar eller fuckat upp det med mormor igen så hade jag satt ett skott i huvudet på mig själv. 
Jag försöker leva, jag försöker ORKA leva, jag försöker hålla leendet uppe för dem som älskar mig och det är så svårt.. Så sjukt jävla svårt.
 
 
Ni ska dessutom veta att den ända lilla anledningen till varför jag faktiskt fortsätter blogga är för att jag får positiva kommentarer privat från människor om att jag skriver mina känslor på ett väldigt bra sätt, att dem känner igen sig och samt att jag får stöd. 
 
Det var inte med menning att den här bloggen skulle bli så pass "öppen" med varken mitt liv eller mina känslor utan det började smått omedvetet och därifrån utvecklade jag det sen blev det tillslut en vana bara. 
Även om jag skriver mycket negativa saker och uttrycker mig på ett visst sätt så har jag ändå någon sorts glädje inom mig hela tiden och det är tack vare personer jag känner stor kärlek till.
 
Det är inte många jag älskar men dem få som finns gör mitt liv värt att leva av något slag.
Ni.
 
Är alltså så trött på att ta bilder på mig själv.
Ni får en gammal.
Why would you guys even care? 
 

Kommentarer
Postat av: Pinky

Du är stark Nattis! Det tar sin tid att bearbeta allting, det är alltid bäst att gå sakta framåt än att ta två kliv tillbaka!
Sakta långsamt.
Keep it up and don't forget that you are loved!

Svar: Du är också stark tjejen, jag imponeras av hur starka vi med psykisk ohälsa faktiskt är. Sen finns det alltid losers som måste försöka trampa ner på någon som redan är nere i skiten men vad gör det? - Dem skadar inte mig och jag hoppas det inte skadar dig. Jag tar mig igenom det precis som du kommer göra!
Nathalie Mattsson

2014-03-27 @ 01:04:15
URL: http://nattstad.se/angeliicahh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0